Успіх

Незручні запитання на співбесіді: як відповідати?

Уявімо ситуацію: ти проходиш співбесіду на роботу своєї мрії. Все йде за планом: встиг розповісти про себе, свій досвід і навіть присвітив досягнення на попередньому місці. І раптом майбутній керівник починає ставити питання про помилки, недоліки, та й взагалі вимагає повний звіт, чому ти вибрав саме їх організацію. Ступор, сум’яття і мозок починає видавати щось недоладне: «А, ем. . . ну, я часто запізнююся. . . ». Як навчитися відповідати на не самі зручні питання? Розповідаємо нижче!

«Чому ви вибрали саме нашу організацію?»

Про це питання. Насправді тебе не просять співати дифірамби про те, який класний продукт або проект робить компанія. А хочуть зрозуміти, яку користь ти бачиш в цій роботі, що крім зарплати зможе тебе зацікавити.

Хороший відповідь: «Раніше я працював тільки в невеликих стартапів. Впевнений, що тепер достатньо виріс професійно, щоб будувати свою кар’єру вже у великій компанії, де є можливість вертикального росту».

Поганий відповідь: «Я з самого дитинства мрію потрапити у вашу команду і зберігаю портрет керівника у себе під подушкою».

«Які у вас недоліки?»

Про це питання. Про адекватному сприйнятті себе, прийнятті своїх недоліків і вміння працювати над ними. Найпоширеніша помилка– розповісти про нестачу, який виглядає як перевага. Наприклад, трудоголізм. Це все одно, що сказати: «Моя проблема в тому, що я занадто ідеальний кандидат».

Хороший відповідь: «Я невпевнено себе відчуваю, коли виступаю на публіці. Якщо потрібно провести презентацію перед колегами або новою аудиторією, мені доводиться ретельно готуватися. Але в минулому році я пройшов курс, де мені розповіли кілька способів, як справлятися з хвилюванням».

Поганий відповідь: «Я постійно запізнююсь, не можу з цим впоратися. Навіть ось на співбесіду запізнився. . . »

«Ким ви бачите себе через 5 років?»

Про що насправді питання. Про вміння планувати своє майбутнє і ставити адекватні цілі. Розуміючи це, роботодавець буде знати, як мотивувати працівника продовжувати роботу в організації.

Хороший відповідь: «Зараз мені не вистачає управлінського досвіду, тому через 2 роки я б хотів очолити невелику команду, а далі – стати керівником відділу».

Поганий відповідь: «5 років? Мій горизонт планування – не більше 10 днів! »

«Які помилки ви робили минулого роботі?»

Про що насправді питання. Про визнання своїх помилок і пошуку способів їх вирішення. А в ідеалі – про те, як більше їх не допускати.

Хороший відповідь: «Одного разу мені доручили замовити кілька принтерів. Коли кур’єр їх привіз, я був дуже зайнятий іншою роботою, зміг перевірити справність тільки одного і поставив підпис про те, що отримав справну техніку. Виявилося, що три інших принтера не працювали. На з’ясування всіх обставин з постачальником і усунення неполадок пішло два тижні, і керівництво було незадоволене. А я зробив висновок: завжди потрібно уважно перевіряти кожну дрібницю, оскільки із-за помилки може зупинитися робота цілого відділу».

Поганий відповідь: «Як-то раз я пролив каву на піджак керівника. Конфуз так конфуз! »

«Чому ми повинні вибрати саме вас?»

Про що насправді питання. Про вміння тверезо оцінювати свої навички, амбіції, сильні сторони і відповідність вакансії. Також це хороший привід показати, що ти в курсі очікувань роботодавця.

Хороший відповідь: «З нашої розмови я зрозумів, який вам потрібен спеціаліст. Велика частина того, про що ми поговорили, мені зрозуміла і знайома, але є речі, які потрібно вивчити. Мені було б цікаво це зробити».

Поганий відповідь: «А чому не мене? Я– те що треба! »